Robotik Myom Ameliyatı (Robotik Myomektomi)

Rahim içinde bulunan ve “fibroid” olarak adlandırılan oluşumların cerrahi olarak çıkarılması işlemine “Myomektomi” denir. Robotik yöntemle yapılan Myomektomi ameliyatları, açık cerrahi ile laparoskopik cerrahinin en iyi taraflarını bir araya getirir. Robotik teknoloji sayesinde, laparoskopik cerrahi ile kapalı gerçekleştirilemeyen boyutları büyük myomların, lokalizasyonlarına bakılmadan ve kanama olmadan çıkarılması mümkün olur. Böylece gereksiz yere açık cerrahi yapılması engellenir.  Robotik cerrahi, kullanılan robot uçlarının hareket kabiliyeti ve dikiş atma özelliği sayesinde myomların çıkarılması sonrasında, rahim duvarında meydana gelen boşluğun açık cerrahide olduğu gibi çok ince ve düzgün bir şekilde tamir edilmesini sağlar. Böylece gelecekteki olası gebeliklerde, rahmin yırtılması önlemiş olur.

Her myomu olan hastanın  ameliyat edilmesi gerekmemekle birlikte, myomektomi kararı verilmişse,   "Robotik Myomektomi" hastaya birçok fayda sunar. Ancak yönteme, myomların boyut ve yerine göre karar verilir. Her hasta Robotik Myomektomi için uygun olmayabilir.

Robotik Myomektemi Hangi Özellikleri Taşır?

• Gelecek gebelikler için güvenlidir.
  • Az ağrı olur. (Kesiler küçük olduğu için hasta az ağrı hisseder ve bu sayede  az ağrı kesici ilaç kullanır.)
  • Az kan kaybı yaşanır. (Robotik cerrahide görüntü kalitesi ve robot kollarının hareket yeteneği nedeniyle, rahim üzerindeki kesiler çabuk ve sağlam kapatılır.)
  • Küçük yara izi olur.
  • Hastanede kalış süresi kısa olur.
  • Normal günlük yaşantıya kısa sürede dönüş yapılır. (Hastalar genellikle ertesi gün hastaneden çıkar; 1 haftada normal günlük yaşantılarına ve işlerine  döner. İyileşme süresinde hafif egzersiz ve yürüyüş yapılabilir. 1-2 haftada araba sürülebilir ve cinsel ilişkiye girilebilir. 4-6 ay içinde de, hamile kalmayı denemeye hazır hale gelinir.)

Robotik Myomektomi Nasıl Uygulanır?

Bu teknikte hastanın karnına bir kamera için 10 mm, iki adet enstrüman için 8 mm.'lik ve bir adet de 10 mm.'lik asistan portu yerleştirilir. Robot ve enstrümanlar yerleştirildikten sonra öncelikle kanamayı azaltacak enjeksiyon yapılır ve rahim duvarına, myom üzerine denk gelecek şekilde kesi yapılır. Daha sonra miyomlar çıkarılır. Myomlar, rahim duvarından ayrıldıktan sonra, 2 veya 3 kat halinde duvar tamir edilir. Daha sonra rahim duvarından ayrılan myomlar, açılan küçük deliklerden parçalanarak çıkarılır.